עם השנים גם העור שלנו עובר תהליכי התבגרות המושפעים הן מנזקי הסביבה כמו למשל עישון, תזונה לא מאוזנת, חוסר במים, חשיפה לשמש והן לגורמים פנימיים כמו העובדה שפחות קולגן מיוצר בתאים שלנו, רדיקלים חופשיים המעודדים היווצרות של תהליכי חמצון ועוד.

 

אמנם רובנו מקפידים על שגרת טיפוח יומיומית הכוללת ניקיון יסודי של העור, מריחת תכשירים, סרומים וקרמים, אך אלו לא חודרים את השכבה הראשונה של העור ולשם כך אנו צריכים לעשות שימוש בחומרים פעילים. שימוש בחומרים פעילים מסייעת להעלים כתמי שמש וכתמי גיל, קמטוטים, קמטים ומספק לעור מראה חיוני, בריא, צעיר יותר – מראה לו כולנו מייחלים.

 

חלק מהחומרים ניתנים לשימוש עצמי בבית, אותם קוסמטיקאית מוסמכת יכולה לספק לנו וחלקם נעשים בקליניקות לרפואה אסתטית.

 

  • חומצה הילארונית  – מדובר בחומר שבעצם מתחבר לקולגן ויוצר את הסחוס בעור שלנו. בעור היא מסייעת בהגדלת האספקה של נוזל סיכת המפרקים ומעודדת את תהליך ייצור הקולגן והאלסטין האחראיים בין השאר על גמישות העור. ניתן לשלבה בשגרת הטיפוח היומית שלנו על ידי שימוש בסרומים וקרמים המכילים אותה או באמצעות הזרקה שלה לתוך העור כאמור במכונים העוסקים בתחום הרפואה האסתטית. מדובר בחומר מילוי המסייע בטשטוש ובהעלמת קמטים במצח, בלחיים, בסנטר שמחזיק לרוב מעמד למשך 12 חודשים.
  • רטינול – מדובר בתצורה של ויטמין A שהוכח כחומר המסייע בהעלמת קמטים, קמטוטים וכתמים. הוא מתאים גם לטיפול בפצעי אקנה. ניתן לעשות בו שימוש אך ורק עם מרשם רפואי או בייעוץ קוסמטי. גם הוא נמצא בקרמים ותכשירים שונים או בתוך כדור שנחשב לתרופה ממש כחלק מטיפול באקנה. הוא מסייע בתהליך הקילוף של העור וחידוש התאים ולכן השימוש בו חייב להיות מלווה בהמנעות חשיפה לשמש בזמן הטיפול
  • חומצות אלפא הידרוקסיות – BHA – קיימים סוגים שונים של חומצות כמו למשל חומצה לקטית, חומצה ציטרית, חומצה גליקולית ועוד. בחומצות אלו עושים שימוש במגוון של טיפולי פילינג במטרה לקלף את השכבה החיצונית של העור ולחדש את פעילות התאים. חלק מהחומצות נעשות תוך טיפולי פילינג עמוקים וחלקן כחלק משימוש בתכשירים. גם כאן חובה לעשות שימוש במקדם הגנה ולהימנע מחשיפה ממושכת לשמש.
  • נוגדי חמצון – כידוע ויטמין כמו ויטמין C וויטמין E נחשבים לנוגדי חמצון עוצמתיים ופעילים המסייעים בנטרול התנועה של הרדיקלים החופשיים המעודדים נזק חמצוני. גם אבץ, Q10, סלניום ושאר חומרים מסייעים לצמצם את הנזק החמצוני ולטפל בעור.

 

את השימוש בחומרים הפעילים יש להתאים לסוג העור, רמת הלחות שבו, לגיל המטופל וכמובן לצרכים של המטופל מהטיפול.