בלא מעט תחומי טיפול, נדרשים המטפלים למיטת טיפול נוחה ושימושית. החל ממטפלים הוליסטיים וכלה בקומסטיקאיות, לכולם בחירת המיטה היא דבר חשוב וקריטי. יש מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת מיטה כזו בכדי להבטיח את עמידותה ואת התאמתה לסוג הטיפול שמבצעים. להלן השיקולים שבהחלט כדאי שיהיו בראש בטרם הקנייה:

  1. רוחב ואורך המיטה
    אחדהשיקולים החשובים ביותר למיטת טיפול נוגע לרוחב ולאורך שלה. בין שמדובר במטופל בעת טיפול הוליסטי ובין שמדובר במטופלת אצל הקוסמטיקאית, כל אחד מהם צריך להרגיש הכי נוח שאפשר על מיטת הטיפולים. זכרו גם שלא כל המטופלים שיהיו לכם יהיו בגובה ממוצע או משקל ממוצע וצריך להתחשב גם בגבוהים מביניהם וגם בכבדי המשקל. לכן, העדיפו מראש מיטת טיפול שהיא ברוחב של 70 ס”מ ומעלה וכזו שגם מותאמת לגובה ממוצע של אדם ומעלה- כלומר אורך של לפחות 170 ס”מ. כך כל מטופל ולא משנה מהם מאפייני גופו, יוכל להרגיש נוח בעת הטיפול.
  2. 2.      גובה המיטה
    זהו מאפיין קריטי הנוגע בעיקר למטפל עצמו ולנוחות הטיפול. מיטה שתהיה נמוכה מדי או גבוהה מדי, בעיקר תעיק על המטפל ותפגע בנוחות הטיפול שלו ואף עלולה לגרום למטפל עצמו בעיות בריאותיות כדוגמת כאבי גב. לכן, עדיף לקנות מיטה מהסוג שניתן לכוונן בה את הגובה ולהתאים אותו לנוחות האישית שלכם. איך תדעו מה הגובה? ניסוי וטעייה.

  3. 3.      עמידות לשמנים וחומרים נוספים
    עוד אלמנט שחשוב לקחת בחשבון בשיקולים שלכם הוא מאיזה חומר עשויה המיטה גם בחלק עליו שוכבים וגם שלד המיטה עצמו. למשל, בטיפולים הוליסטיים ההעדפה היא למיטת עץ משום שעץ נחשב חומר טבעי וזורם לעומת מתכת שנחשבת קרה וחוסמת. מבחינת החומר עליו שוכבים, חשוב כי יהיה זה עור או סקיי שכן גם בטיפולים הוליסטיים וגם בטיפולים משתמשים במגוון חומרים שאם יטפטפו על המיטה, חשוב שלא יגרמו לה לנזק ובלאי. ושני החומרים שמתמודדים הכי טוב עם חומרים כאלו, הם כאמור עור או דמוי עור- סקיי.
  4. 4.      משקל המיטה והניידות שלה
    עוד שיקול חשוב נוגע למשקל המיטה ולאופי העבודה שלכם. האם אתם עצמאים וניידים המגיעים לבתי הלקוחות לשם הטיפול? אם כן תצטרכו מיטה בעלת משקל קטן, בעלת מנגנון פתיחה קל ובעלת עמידות. רצוי שגם המיטה הזו תבוא עם תיק נשיאה כדי להקל על הניידות ונוחות השימוש בה בבית הלקוח. במקרה כאלו, אפילו אם אתם מטפלים הוליסטיים, שווה לשקול ברצינות קניית מיטת טיפול ממתכת כיוון שהיא קלה יותר ועמידה יותר לטלטלות ומכות.

כמובן שאלו רק מקצת השיקולים שכדאי לקחת בחשבון והם אינם מתנגשים עם נוחות המיטה למטפל ולמטופל שעליה. לכן בעת קניית המיטה, רצוי ואף מומלץ לשכב עליה בעצמכם בכדי להגיש את הנוחות, הרכות שלה וכולי וכן לבקש מאחד המוכרים לשכב עליה כדי לדמות מצב של טיפול.