הקיץ בפתח מה שאומר שהשמש יצאה החוצה ובגדול. כידוע לכל חשיפה לשמש פוגעת בעור הפנים, מעודדת הופעה של כתמי שמש, קמטוטים, קמטים, מעודדת את תהליך ההזדקנות ואף מעלה את הסיכוי להיווצרות של תאים סרטניים. אז כיצד תגנו על העור שלכם בקיץ הקרוב?

כיצד להגן על העור

  1. קרם הגנה עם SPF גבוה – לא כולם יודעים מה מסמלות שלושת האותיות – SPF. ובכן, המשמעות של הסימן היא כמה זמן המוצר יגן על העור שלכם מפני הקרניים האולטרה סגולות (גלים קצרים – UVB) המעודדים כוויות שמש בהתאם לזמן שלוקח לעור שלכם להישרף. לדוגמא אם חשיפה ראשונה לשמש ללא קרם הגנה תגרום לעור שלכם להפוך אדום תוך 20 דקות ובחרתם מקדם הגנה עם SPF 15, תהיו מוגנים פי 15 זמן בהשוואה אם לא הייתם שמים מקדם הגנה כלומר תהפכו אדומים תוך 5 שעות. העניין הוא שה- SPF לא מודד את ההגנה מפני קרני ה- UVA שמעודדים את הזדקנות העור ולכן כדאי לבחור במקדם המגן מפני שני סוגי הקרניים הפוגעות הן בשכבות העמוקות של העור והן בשכבות הראשונות שלו. הימרחו כל זמן קצר כי עם הכניסה למים רוב התכשירים יורדים.
  2. שבו בצל – אמנם הצבע השזוף נראה לכם עכשיו כמו הדבר הכי לוהט וכי בגדי הקיץ, התכשיטים והקעקועים משתלבים בצורה מושלמת עם גוון הברונזה, אך אתם עלולים להצטער על כך. מניסיון, תהפכו שזופים גם אם תהיו מוגנים, תשבו בצל, תמרחו קרם הגנה ותשימו כובע, השמש קטלנית הרבה יותר ממה שאתם חושבים.
  3. טפחו את העור שלכם – הקיץ מייבש את עור הפנים, השמש החזקה גורמת לנו לכווץ את העיניים ולכן חשוב לשמור על שגרת טיפוח קבוע. נקו את הפנים פעמיים ביום, מרחו סרום עשיר בויטמין c שישפר את מרקמו של העור ויסייע לשמור עליו מפני נגדי החמצון של השמש.