הזרקות בוטוקסבוטוקס הינו הליך פשוט שעוזר למראה פנים צעיר וחלק יותר. הזרקות בוטוקס הן די נפוצות היום, אבל האם אתם יודעים כיצד זה עובד בדיוק ואת כל הפרטים והעובדות על הזרקות בוטוקס? במאמר זה, אכסה מספר נקודות חשובות על הזרקות בוטוקס ומידע נוסף על טיפולי בוטוקס שמומלץ שתדעו לפני שאתם עושים טיפול.

נהוג להגיד שחיוך הוא הדרך הכי זולה לשפר את המראה של כל אחד. אבל עכשיו, החיוך, שבדרך כלל ידוע כדבר חיובי וטוב, מקבל תשומת לב גם בגלל תופעת הלוואי שלו: במהלך השנים, בדומה ל”קווי זעף”, הוא יכול להשאיר קמטים על הפנים.

לשורת המוצרים והטיפולים למתיחות פנים, התחדשות העור והצערת העור הצטרף שחקן חדש ובלתי צפוי: בוטולינום טוקסין. במקור מדובר ברעל, שיכול לגרום לבוטוליזם – הרעלת מזון שעלולה להיות קטלנית. אך כאשר משתמשים בצורה מדולדלת הוא יכול להיות מוזרק לשרירי הפנים ולגרום למראה צעיר וחסר קמטים.

בוטוקס: תיקון מהיר לקמטים

בוטוקס אושר לראשונה על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי ב 1990 לשם טיפול בהתכווציות בשרירי העיניים. הבוטוקס הראה את הפוטנציאל הקוסמטי שלו כמעט באופן מיידי, כאשר חולים עם בעיות של התכווציות בעיניים הבחינו כי בעקבות הטיפול גם הקמטים שלהם התחילו להתרכך ולהעלם. הרעל שמסוגל לחסום את הדחפים העצביים באופן זמני זמני על מנת לשתק את שרירים מסוימים בעין, מתברר, יכול גם לשמש בשביל לנטרל את השרירים שגורמים לקמטים להופיע, בין היתר קמטים בין העיניים, קווטי קמטים על המצח ו”קמטי זעף” בין הגבות.

היום, מעל 20 שנה לאחר שבוטוקס נכנס לשוק, הוא נהיה אחד מההליכים הרפואיים-קוסמטיים הפופולורים ביותר. בארה”ב, מעל 800 אלף מטופלים קיבלו את הטיפול הזה במהלך שנת 2000 בלבד, והמספרים עולים בכל שנה ושנה. בוטוקס הוכח כטיפול יעיל עבור קמטים שונים באזור הפנים ולמספר טיפולים נוספים, כמו הזעת יתר.

בוטוקס יכול לעזור להעלים את הקמטים שנצברו משנים של תנועות בפנים כגון חיוך, זעף, ריכוז ופזילה. בנוסף לסיבה הפופולוריות ביותר לבוטוקס – קמטים בין הגבות, קמטים מתחת לעיניים ובמצח – נשים באופן ספציפי גם משתמשות בבוטוקס בשפתיים ובצוואר. לאחרונה, נמצא גם שימוש נוסף: הרמת גבות על מנת לשחזר את הקשת של גבות נופלות. מחוץ לתחום הקוסמטי, בוטוקס יכול לשמש לא רק לשליטה בשרירים, אלא גם לטיפול בסוגים שונים של מיגרנות וכאבים אחרים, ולעזור נגד הזעת יתר.