איפור הוא דרך נהדרת לשפר את המראה החיצוני שלנו, ואיתו גם את הדימוי העצמי ובאופן כללי החיים נעימים יותר ומהנים יותר כשאנחנו מרגישים במיטבנו. מצד שני חשוב לזכור שאיפור לא מקצועי ושמבוצע בלי תשומת לב לכל הפרטים הרלוונטיים עלול לא רק שלא להחמיא לנו אלא גם לפגום במראה החיצוני שלנו.

בין הפרטים שחובה לקחת בחשבון כשבוחרים איפור: התסרוקת, סוג העור, מבנה הפנים, האאוטפיט, המקום שאליו את הולכת או האירוע שבו את משתתפת (בין אם מדובר בחתונה ובין אם פשוט הליכה לעבודה), הרושם שאת מעוניינת ליצור – וגם לעונת השנה ישנה השפעה על האיפור האופטימלי. חנוך רידר, מי שהביא לארץ את איל מקיאג’ והפך אותו למותג בולט במיוחד בתחום האיפור, מפרט לגבי הקשר בין עונות השנה לבין איפור וטיפוח.

4 סוגי הטיפוסים

את כל הנשים בעולם, ובעצם את כל האנשים בעולם, אפשר לחלק ל-4 סוגים לפי עונות השנה: נשים חורפיות, נשים אביביות, נשים קיציות ונשים סתוויות.

הטיפוס החורפי מתאפיין בשיער שחור (או בגווני החום), עור ורדרד, עיניים חומות או כחולות וגם גוון שקד מאפיין נשים בעלות מראה חורפי. גם שיער בגוון הבלונד פלטין הוא אינדיקציה לנשים “חורפיות”.

הטיפוס האביבי מתאפיין בשיער בעל גוונים בהירים שאמנם מתכהה עם השנים אך בכל זאת נשמרים בו מוטיבים זהובים או בגוון הפלטינה. העיניים של הנשים האביביות כחולות, אפורות או ירוקות, וגם שיער ג’ינג’י דבש הוא מאפיין של נשים “אביביות”.

הטיפוס הקיצי מתאפיין בעור בהיר מאוד, לפעמים אפילו “שקוף”, בעיניים ירוקות או אפורות, ובשיער חום בהיר עד בלונדיני.

הטיפוס הסתווי מתאפיין בעיניים חומות או ירוקות, שיער אדמוני או בעל גוונים זהובים ועור כהה יחסית בגוונים של ברונזה או אפרסק. גם שיער חום כהה הוא מאפיין של נשים “סתוויות”.

ההמלצות של חנוך רידר לנשים לפי המאפיינים שלהן

כאמור חשוב מאוד להתאים את האיפור, על כל מרכיביו ולקראת כל אירוע כמו גם בשגרת היומיום, לסוג הטיפוס שאת, ובהתאם ממליץ חנוך רידר על הגוונים המתאימים לכל אישה לפי העונה שמאפיינת אותה:

לנשים חורפיות כדאי להשתמש בגוונים בעלי נוכחות עזה. צבעים חדים לדוגמה הם תכלת, צהוב לימון, אפור פחם, ירוק אורן, כחול נייבי, פוקסיה וכמובן שחור. גם לבן צחור ו-ורוד עשויים להתאים, ואילו צבעי האדמה והפסטל עלולים לגרום לנשים חורפיות להיראות אפרוריות וחיוורות ולכן מומלץ להימנע מהם.

לנשים שהן אביב במראה ובאישיות מומלצים צבעים חמים ורכים מוצרי איפור בגוונים של דבש או חול, סגלגלים למיניהם, חום זהוב, ירוק בהיר, תכלת וגם אפרסק יחמיאו מאוד לפנים אביביות, ואילו לעומת זאת גוון שחור מקנה לפנים של נשים מטיפוס אביבי מראה נוקשה וחמור, ועל כן גם לא מחמיא. גם גוונים עמומים לא מתאימים לעורן של נשים אביביות.

לנשים קיציות כדאי להתאפר עם מוצרי איפור בצבעים קרירים אבל כאלה שהם במקביל גם רכים או פסטליים (או לכל הפחות נייטרליים). בין הגוונים שכדאי להשתמש בהם: סגול שזיף, ורוד מעושן, אפור פחם, כחול בהיר, אפור כחלחל, בז’, סגול לילך וצהוב בהיר. הצבעים בהם לא כדאי להתאפר הם כל צבעי האדמה למיניהם וכן השחור והכתום.

לנשים בעלות מראה סתווי ממליץ חנוך רידר להתאפר עם צבעים חמימים. כך למשל כתום דלעת יחמיא מאוד לפנים של הטיפוסים הסתוויים, וכך גם גווני השלכת, הברונזה שהפכה למאוד טרנדית בשנים האחרונות, צבעי זהב, חום מסוגים שונים (ובפרט חום קפה או חום כהה) והקאמל. לעומת זאת, איפור בצבעי פסטל ייצור מראה לא מחמיא לנשים שהן סתיו.

עוד משהו שיעניין אותך:
הרבלייף – אורח חיים בריא
הרבלייף
הרבלייף בטוויטר, הרבלייף – תזונה נכונה, הרבלייף בפייסבוק