הסרת השיער בדרך כלל מצריכה מישהו מקצועי ומומחה על מנת לקבל תוצאות טובות יותר. קוסמטיקאיות רבות מתמחות בתחום הזה של הטיפוח והיופי. השיטה הפיזית ברובה היא השיטה הכי פשוטה, קלה, ומהירה להסרת השיער שאינה מצריכה מומחיות רבה בעניין אך עדיף להיות מודעים לכל תופעות הלוואי מאחורי כל שיטה פיזית , לדעת מה מתאים ולאיזה סוג עור, איזו משחה מתאימה , איזה קרם יכול להקל על העור אחרי שימוש או בעת שימוש בשיטות הללו , לכן בכל המקרים חייבים להתייעץ עם אחת הקוסמטיקאיות . השיטה הפיזית גורמת לנזק זמני בזקיק של השערה ומאיטה מצמיחתו שוב, או שפשוט קוצצת את השערות מעל העור. שיטות של הסרת שיער פיזית הינן :

  • מריטת (הסרת) שיער פיזית – עם פינצטה

מריטת השיער נעשית באמצעות פינצטה, זוהי דרך יעילה להסרת שיער אבל אורכת זמן רב ומכאיבה . השערה חייבת להיות ארוכה כדי לתפוס אותה בפינצטה , לכן שיטה זו לא כל כך מומלצת .

  • הסרת שיער פיזית -עם שעווה

שעווה היא השיטה היעילה לסילוק כמויות גדולות של שיער בכל פעם והיא השיטה הפופולרית ביותר . שיטת השעווה היא הדרך שבה מסירים את השערות מתול הזקיקים . ישנם שתי אופציות לשימוש בשעווה , או שעווה העשויה מסוכר (עבודת יד) או שעווה שנקנית מהחנויות – תלוי מה את מעדיפה ומה נוח לך יותר.

  • הסרת שיער פיזית – באמצעות משחה כימית

זוהי משחה מיוחדת שנצמאת בשוק מכמה סוגים שונים, משחה זו הינה מורכבת מרכיבים כימיים הממיתים את השערות וגורמת כאילו להמסתן, ישנן כמה תופעות לוואי מוכרים מאחר והמשחה הינה חומר כימי ויכול להזיק לעור ולתאים, תופעות אלו כמו גירוי ואדמומיות או כתמי עור שיכולים להימשך זמן רב …

רוב השיטות של הסרת שיער בשיטה פיזיות הינן שיטות שיכולה כל אחת להשתמש בה אך על מנת להבטיח שלא יהיה מצב שבחורה זו תיפגע מאחת מתופעות הלוואי של אחת מהשיטות הללו עדיף להתייעץ לפחות עם אחת הקוסמטיקאיות, שתעזור לה בבחירת השיטה שתתאים לסוג העור שלה . כדי להגיע לתוצאות הרצויות בלי שום פגיעה .