כבר בסוף המאה ה-19 גילו כי חומצות וכימיקלים מגרים את העור, מסייעים להסיר את השכבות העליונות שלו ולחדש את התאים הישנים ולהחליפם בחדשים. פילינג משמעותו קילוף ובאמצעות שיטות שונות שפותחו עם השנים חלקן פולשניות חלקן פחות ניתן להעלים סוגים שונים של כתמים כמו כתמי היריון, גיל ושמש. בנוסף, נין לטשטש קמטים, לטשטש ו/או להעלים צלקות, להעניק לעור עייף מראה חי, חיוני, רענן וצעיר.

 

איזה עומקים של פילינג קיימים ומה ההבדל ביניהם?

טיפולי פילינג גורמים לסוג של כוויה בעור אשר מקלפת את השכבה הראשונה של העור. את הפילינג נהוג לחלק לכמה דרגות. הפילינג הבסיסי ביותר נקרא פילינג שטחי או פילינג טבעי ואותו מבצעים על ידי שימוש בחומצות במינונים נמוכים או ללא שימוש בחומצות על ידי שימוש בפילינג ביתי אשר עשוי מתכשירים שונים ומבוסס על רכיבים טבעיים כמו גרגירי משמש למשל. בנוסף, יש גם פילינג בדרגת קילוף בינונית וגבוהה. את הפילינג מפיקים מכל מיני חומרים כמו שבבי צמחים יבשים, פתיתים של אצות, חומצות עשויות רכיבים טבעיים, זאת במטרה להזין את העור בזמן הקילוף. בין טיפולי הפילינג האינטנסיביים והיסודיים ביותר הוא הפילינג הכימי הנחשב לטיפול ברמה העמוקה. היום, בעקבות התפתחות הטכנולוגיה בתחום הרפואה האסתטית גברים ונשים נוהגים לבצע פילינג באמצעות מכשירי לייזר או גלי רדיו המעניקים לעור מראה אחיד.

 

אז כאמור, ההבדלים בסוגי טיפולי הפילינג השונים הוא קודם כל העומק של הפילינג – שטחי, בינוני או עמוק ובשיטה שבה מבצעים את תהליך הקילוף – לייזר, נוזל, גלי רדיו, שיוף ועוד.

את השיטה ניתן לבחור בהתאם לגיל שלכם, סוג העור וסוג הבעיה בה אתם רוצים לטפל. התסמינים, סוג ההרדמה, משך ההחלמה ומשך תהליך הטיפול משתנה בין מטופל למטופל ובין פילינג כזה או אחר.